Abordagem Comunicativa

Do you know what Communicative Approach means?

Did you know this is the methodology we are using to teach your kid to speak English here at Colégio Visão?

The communicative approach is based on the idea that learning  a language successfully comes through having to communicate real meaning. When learners are involved in real communication, their natural strategies for language acquisition will be used, and this will allow them to learn to use the language.

Classroom activities guided by the communicative approach are characterised by trying to produce meaningful and real communication, at all levels. The lessons are more learner-centred, and there may be use of authentic materials such as: icons, body language and music.

Here you can see the “on – off” switch our dear teacher Yolanda, from Blumenau, developed to use with her students. When, by any special reason, she needs to speak Portuguese in class, one of the students hits the switch! When she is finished, they just turn it off. One of her second graders made her own switch at home…. How lovely is that?! That`s meaningful learning!

Você sabe o que significa Abordagem Comunicativa?

Você sabia que esta é a metodologia que estamos usando para ensinar seu filho a falar Inglês aqui no Colégio Visão?

A Abordagem Comunicativa é baseada na ideia de que o sucesso da aprendizagem de um segundo idioma está acontece a partir da necessidade de se comunicar com significado. Quando os estudantes estão envolvidos em comunicação efetiva, suas estratégias naturais de aquisição da linguagem serão utilizadas para o aprendizado do idioma.

As atividades de sala de aula baseadas na Abordagem Comunicativa são caracterizadas pelo esforço em produzir comunicação recheada de significado, em todos os níveis. As atividades são centradas no aluno e há o uso de materiais e técnicas não convencionais, como: iconografia, linguagem corporal e música.

Nas imagens, você pode ver o interruptor “on-off” desenvolvido pela nossa querida Professora Yolanda, de Blumenau, para uso em sala. Quando, por alguma razão especial, ela precisa falar em Português um dos alunos aperta o botão. Quando ela termina, é só desligar!Um estudante do segundo ano resolveu produzir o seu interruptor em casa… Não é uma fofura?! Isso sim, é aprendizagem com significado!

Fonte:https://www.teachingenglish.org.uk/article/communicative-approach

Seu email não será publicado.